Pages

10 October 2019

Od apartmana do superapartmana koji će biti bukiran i van sezone

Vodič za ozbiljne vlasnike apartmana koji imaju dugoročne planove



Letnja sezona je prošla, ali za vas – vlasnike apartmana, nema odmora. Nadamo se da se ovih dana vredno spremate za zimsku sezonu. S obzirom da imate previše obaveza, i da izdavanje apartmana izgleda kao glamurozan i lak posao samo neupućenima u ovu delatnost, odlučili smo da vam pomognemo tako što smo napravili listu saveta za vlasnike apartmana, kako vam nešto ne bi promaklo.
Ako budete realizovali sve sa ove liste, budite sigurni da će vaši gosti biti prezadovoljni i da će vam se rado vraćati, a neće izostati ni preporuke prijateljima. 


Pa, da počnemo!




1.    Prvo i osnovno: higijena! Apartman mora da bude blistav. Proverite svaki centimetar prostora, uključujući i najviše police u plakaru, fioke, prostor ispod i između kuhinjskih elemenata, ćoškove.

Proverite svaku sitnicu u apartmanu
Posebno obratite pažnju na paučinu. Proverite da li imate mrave i druge insekte, posebno u kupatilu i kuhinji. Proverite posteljinu i peškire, i ukoliko nisu savršeni, eliminišite ih iz dalje upotrebe

2.    Bezbednost je takođe na vrhu ove liste. Proverite da li se svi prozori i vrata dobro zatvaraju. Testirajte svaku utičnicu i sijalicu, kao i sve električne uređaje.
Ukoliko nemate protivpožarni aparat, obavezno nabavite jedan. Za ovo postoje barem 2 razloga:
nikad ne znate koliko vaši gosti vode računa o sopstvenoj bezbednosti (kako znate da neće zaspati sa upaljenom cigaretom, na primer?), a drugo, neke stvari se dešavaju bez uticaja ljudskog faktora (kratki spojevi i slični problemi sa strujom i električnim uređajima, recimo). Uputstvo za rukovanje protivpožarnim aparatom stavite na vidno mesto, najbolje na ulazna vrata. 

3.    Kućni red u apartmanima je vrlo bitan jer služi da osigura ugodan boravak gostima i otkloni moguće nesporazume. Kućni red propisuje kada  gosti treba da se prijave i odjave, u koje je vreme zabranjena buka, ko sve i kako može koristiti apartman, zatim pravila u vezi iznošenja smeća, promene posteljine, kućnih ljubimaca i slično. Osim na srpskom, kućni red trebalo bi da bude napisan i na engleskom ili nekom drugom jeziku koji govore vaši gosti iz inostranstva, ukoliko ih imate.  
Uz ovo, svakako treba dodati i spisak važnih telefona (vaš broj, broj hitne pomoći, vatrogasaca, policije i svih ostalih službi koje bi gostu možda bile potrebne).

4.    Spisak turističkih znamenitosti i izleta koji se organizuju na destinaciji. U eri interneta, sve ove informacije su gostu lako dostupne ali ko bolje od vas samih poznaje vaš kraj? Uz ovo, možete dodati i spisak najboljih ugostiteljskih objekata i preporučiti specijalitete. Ovde već imate i mnogo više mogućnosti, na primer da u dogovoru sa ugostiteljima, obezbedite vaučer za svoje goste ili neku specijalnu ponudu samo za njih, recimo besplatan desert ili gratis obrok za jednu osobu iz apartmana.

5.    Udobni kreveti! U jednom od popularnih grčkih letovališta postoji vila velikog kapaciteta, ima je u ponudi mnogih srpskih agencija, lokacija joj je odlična, ali se na relevantnom turističkom forumu već godinama ponavlja isto pitanje vezano za tu vilu: Da li su promenili one užasne krevete ili da ne uplaćujemo ako još nisu? I to je sasvim logično.
Ako ne možete da se lepo naspavate, propašće vam ceo odmor i teško da će vam ostati u lepoj uspomeni. Uz to, jedan od najčešćih negativnih komentara gostiju odnosi se na neudobne krevete.

Ovo su bile ključne stvari, a sada idemo na detalje!


1.    Sredstva za higijenu u kuhinji i kupatilu:
·         Kuhinja: deterdžent za sudove, sunđer, krpe za jednokratnu upotrebu, kese  za smeće.
·         Kupatilo: sapun, toalet papir, šampon, gel za tuširanje, mini pasta za zube, četkice za zube (na tržištu postoje male četkice za hotele i ugostiteljske objekte). Naravno da gosti retko zaborave da ponesu četkicu i pastu za zube, ali ćete im ovim gestom pokazati da zaista brinete o njima.

Mislite na potrebe gosta kad opremate kupatilo
U neku lepu posudicu možete da ostavite manju količinu štapića za uši, uložaka i tampona.
Osim ovoga, obavezno obezbedite i sredstvo za čišćenje kupatila, dovoljan broj sunđera, proverite u kom je stanje četka za wc šolju. Dobro je da imate i neku manju metlu i nešto za brisanje poda u kupatilu. Obezbedite i pribor za čišćenje obuće.
Fen je takođe važan element koji morate imati u kupatilu.

2.    Pribor za pripremu hrane i ručavanje: pobrinite se da gosti imaju sve što im može zatrebati, jer će se tako osećati kao kod kuće. Uz to dodajte neke osnovne začine (šećer, so, biber, mala pakovanja kafe, vrećice čaja, mala pakovanja putera...)

3.    Uređaji i slično: pegla, ketler, mikrotalasna, klima uređaj; manja daska za peglanje i manja sušilica za veš sa štipaljkama.

4.    Odličan internet i satelitska/kablovska televizija. Ukoliko vam je internet u apartmanu loš, računajte da ćete uprkos svemu što ste preduzeli, imati nezadovoljnog gosta.

5.    Vešalice za odeću: zaista frustrira kad počnete sa raspakivanjem odeće za celu porodicu a imate samo 3 vešalice u plakaru. Ovo nije skup proizvod i obezbedite dovoljan broj.

6.    Bojice i bojanke za decu: ukoliko je apartman rezervisala porodica sa malom decom, obezbedite im drvene bojice, kupite ili odštampajte bojanke, nabavite neke slagalice ili kockice. Garantujem vam da ćete ih ovim potezom toliko oduševiti da ćete dobiti vrhunske brend ambasadore!

7.    Sanke! Ukoliko izdajete apartman u zimskom centru, obezbedite i sanke i kliska za porodice sa decom.

8.    Dočekajte i ispratite goste, nemojte dozvoliti da lutaju, posebno ako ne znaju jezik.

9.    Spremite im poklon: na dolasku može da ih sačekaju neki domaći kolači ili pita, a na odlasku im poklonite neki suvenir (teglica meda, džema, slatkog, ajvara ili flaša nekog domaćeg pića – vino, rakija, sirup od zove).

10. Odštampajte flajere na kojima su linkovi do stranica apartmana na društvenim mrežama, Google business stranici i nalozi na Bookingu i sličnim sajtovima, sa molbom da gosti podele svoje utiske. Gvožđe se kuje dok je vruće, i iskoristite zadovoljstvo gosta dok su oduševljenje i impresije sveže.

Verovatno vam ovaj spisak saveta izgleda preobimno i previše zahtevno. I slažem se sa vama u potpunosti. Zahteva znatna finansijska sredstva, posebno ako imate više apartmana. Ali, investirali ste veliki novac u apartman, konkurencija je ogromna i potrebni su vam zadovoljni gosti koji će vas preporučiti i koji će vam se vratiti.

Vaš apartman lako može biti najbolji
Napravite plan i počnite od sitnijih i jeftinijih stvari, i vremenom će se vaš apartman izdvojiti iz mase smeštaja koji su u ponudi. Ovo je dugoročan posao i tako mu i pristupite.
Naravno, da bi vam posao bio uspešan, ključno je produžiti sezonu i ostvariti maksimalnu moguću popunjenost kapaciteta tokom cele godine a za to vam je potreban i marketing na internetu i društvenim mrežama. Možete nas kontaktirati mejlom  ili porukom u inbox naše Facebook stranice.

Takođe, ako smatrate da ovi saveti mogu biti od koristi vašim kolegama, prosledite im post.




No comments:

Post a Comment