Vodič za ozbiljne vlasnike apartmana koji imaju dugoročne planove
Letnja sezona
je prošla, ali za vas – vlasnike apartmana, nema odmora. Nadamo se da se ovih
dana vredno spremate za zimsku sezonu. S obzirom da imate previše obaveza, i da
izdavanje apartmana izgleda kao glamurozan i lak posao samo neupućenima u ovu
delatnost, odlučili smo da vam pomognemo tako što smo napravili listu saveta za
vlasnike apartmana, kako vam nešto ne bi promaklo.
Ako budete realizovali sve sa ove liste, budite sigurni da će vaši gosti biti prezadovoljni i da će vam se rado vraćati, a neće izostati ni preporuke prijateljima.
Ako budete realizovali sve sa ove liste, budite sigurni da će vaši gosti biti prezadovoljni i da će vam se rado vraćati, a neće izostati ni preporuke prijateljima.
Pa, da počnemo!
1.
Prvo i osnovno: higijena! Apartman mora da bude blistav. Proverite svaki centimetar prostora, uključujući i najviše police u plakaru, fioke, prostor ispod i između kuhinjskih elemenata, ćoškove.
2.
Bezbednost je takođe na vrhu ove liste. Proverite da li se
svi prozori i vrata dobro zatvaraju. Testirajte svaku utičnicu i sijalicu, kao
i sve električne uređaje.
Ukoliko
nemate protivpožarni aparat, obavezno nabavite jedan. Za ovo postoje barem 2
razloga:
nikad
ne znate koliko vaši gosti vode računa o sopstvenoj bezbednosti (kako znate da
neće zaspati sa upaljenom cigaretom, na primer?), a drugo, neke stvari se
dešavaju bez uticaja ljudskog faktora (kratki spojevi i slični problemi sa
strujom i električnim uređajima, recimo). Uputstvo za rukovanje protivpožarnim
aparatom stavite na vidno mesto, najbolje na ulazna vrata.
3.
Kućni red u apartmanima je
vrlo bitan jer služi da osigura ugodan boravak
gostima i otkloni moguće nesporazume. Kućni red propisuje
kada gosti treba da se prijave i odjave,
u koje je vreme zabranjena buka, ko sve i kako može koristiti apartman, zatim
pravila u vezi iznošenja smeća, promene posteljine, kućnih ljubimaca i slično.
Osim na srpskom, kućni red trebalo bi da bude napisan i na engleskom ili nekom
drugom jeziku koji govore vaši gosti iz inostranstva, ukoliko ih imate.
Uz ovo, svakako treba dodati i spisak važnih
telefona (vaš broj, broj hitne pomoći, vatrogasaca, policije i svih ostalih
službi koje bi gostu možda bile potrebne).
4.
Spisak turističkih znamenitosti i izleta koji se organizuju na destinaciji. U
eri interneta, sve ove informacije su gostu lako dostupne ali ko bolje od vas
samih poznaje vaš kraj? Uz ovo, možete dodati i spisak najboljih ugostiteljskih
objekata i preporučiti specijalitete. Ovde već imate i mnogo više mogućnosti,
na primer da u dogovoru sa ugostiteljima, obezbedite vaučer za svoje goste ili
neku specijalnu ponudu samo za njih, recimo besplatan desert ili gratis obrok
za jednu osobu iz apartmana.
5.
Udobni kreveti! U jednom od popularnih grčkih letovališta
postoji vila velikog kapaciteta, ima je u ponudi mnogih srpskih agencija,
lokacija joj je odlična, ali se na relevantnom turističkom forumu već godinama
ponavlja isto pitanje vezano za tu vilu: Da li su promenili one užasne krevete
ili da ne uplaćujemo ako još nisu? I to je sasvim logično.
Ako ne možete da se
lepo naspavate, propašće vam ceo odmor i teško da će vam ostati u lepoj
uspomeni. Uz to, jedan od najčešćih negativnih komentara gostiju odnosi se na
neudobne krevete.
Ovo su bile ključne stvari, a sada idemo na detalje!
1.
Sredstva za higijenu u kuhinji i kupatilu:
·
Kuhinja:
deterdžent za sudove, sunđer, krpe za jednokratnu upotrebu, kese za smeće.
·
Kupatilo:
sapun, toalet papir, šampon, gel za tuširanje, mini pasta za zube, četkice za
zube (na tržištu postoje male četkice za hotele i ugostiteljske objekte).
Naravno da gosti retko zaborave da ponesu četkicu i pastu za zube, ali ćete im
ovim gestom pokazati da zaista brinete o njima.
U neku lepu posudicu možete da
ostavite manju količinu štapića za uši, uložaka i tampona.
Mislite na potrebe gosta kad opremate kupatilo |
Osim ovoga,
obavezno obezbedite i sredstvo za čišćenje kupatila, dovoljan broj sunđera,
proverite u kom je stanje četka za wc šolju. Dobro je da imate i neku manju
metlu i nešto za brisanje poda u kupatilu. Obezbedite i pribor za čišćenje
obuće.
Fen je takođe
važan element koji morate imati u kupatilu.
2.
Pribor za pripremu hrane i ručavanje: pobrinite se da gosti imaju sve što
im može zatrebati, jer će se tako osećati kao kod kuće. Uz to dodajte neke
osnovne začine (šećer, so, biber, mala pakovanja kafe, vrećice čaja, mala
pakovanja putera...)
3.
Uređaji i slično: pegla, ketler, mikrotalasna, klima
uređaj; manja daska za peglanje i manja sušilica za veš sa štipaljkama.
4.
Odličan internet i satelitska/kablovska
televizija. Ukoliko vam
je internet u apartmanu loš, računajte da ćete uprkos svemu što ste preduzeli,
imati nezadovoljnog gosta.
5.
Vešalice za odeću: zaista frustrira kad počnete sa raspakivanjem
odeće za celu porodicu a imate samo 3 vešalice u plakaru. Ovo nije skup
proizvod i obezbedite dovoljan broj.
6.
Bojice i bojanke za decu: ukoliko je apartman rezervisala porodica sa
malom decom, obezbedite im drvene bojice, kupite ili odštampajte bojanke,
nabavite neke slagalice ili kockice. Garantujem vam da ćete ih ovim potezom
toliko oduševiti da ćete dobiti vrhunske brend ambasadore!
7.
Sanke! Ukoliko izdajete apartman u zimskom centru,
obezbedite i sanke i kliska za porodice sa decom.
8.
Dočekajte i ispratite goste, nemojte dozvoliti da lutaju, posebno ako ne
znaju jezik.
9.
Spremite im poklon: na dolasku može da ih sačekaju neki domaći
kolači ili pita, a na odlasku im poklonite neki suvenir (teglica meda, džema,
slatkog, ajvara ili flaša nekog domaćeg pića – vino, rakija, sirup od zove).
10. Odštampajte
flajere na kojima su
linkovi do stranica apartmana na društvenim mrežama, Google business stranici i
nalozi na Bookingu i sličnim sajtovima, sa molbom da gosti podele svoje utiske.
Gvožđe se kuje dok je vruće, i iskoristite zadovoljstvo gosta dok su
oduševljenje i impresije sveže.
Verovatno vam
ovaj spisak saveta izgleda preobimno i previše zahtevno. I slažem se sa vama u
potpunosti. Zahteva znatna finansijska sredstva, posebno ako imate više
apartmana. Ali, investirali ste veliki novac u apartman, konkurencija je
ogromna i potrebni su vam zadovoljni gosti koji će vas preporučiti i koji će
vam se vratiti.
Napravite plan i počnite od sitnijih i jeftinijih stvari, i
vremenom će se vaš apartman izdvojiti iz mase smeštaja koji su u ponudi. Ovo je
dugoročan posao i tako mu i pristupite.
Vaš apartman lako može biti najbolji |
Naravno, da
bi vam posao bio uspešan, ključno je produžiti sezonu i ostvariti maksimalnu
moguću popunjenost kapaciteta tokom cele godine a za to vam je potreban i
marketing na internetu i društvenim mrežama. Možete nas kontaktirati mejlom ili porukom u inbox naše Facebook stranice.
Takođe, ako smatrate da ovi saveti mogu biti od koristi vašim kolegama, prosledite im post.
Takođe, ako smatrate da ovi saveti mogu biti od koristi vašim kolegama, prosledite im post.
No comments:
Post a Comment