...I kako vam Google my Business u tome može pomoći
Koristite
visokokvalitetne slike vašeg preduzeća kako biste pomogli na najbolji mogući
način vašem biznis online profilu. Unesite slike koje prikazuju unutrašnjost vašeg
preduzeća, osoblja, enterijera, opremljenost radnog prostora, opremu, salu za
sastanke, spoljašnost objekta i druge fotografije koje mogu pomoći klijentima
da donesu odluku kada biraju koju firmu će izabrati putem GMB listinga.
Ukoliko vam je potrebna neka usluga ili proizvod, gde ćete je prvo
potražiti? Na Googlu, naravno. Vaši klijenti takođe. Ljudi više ne traže
preporuke, jer taj proces zahteva određeno vreme, danas se odluke donose odmah
i sada, brzim pregledom prve stranice Googla. Sa dobro optimizovanim Google my
business profilom ste uvek na prvoj strani, čak iako nemate sajt. Google Moje
Preduzeće (Google My Business - GMB) je besplatan i jednostavan alat za
preduzeća koja žele da upravljaju svojim prisustvom na internetu preko Googla.
Google uveliko razvija veštačku inteligenciju i svakog dana pretrage su sve
više prilagođene korisnicima. Zašto to ne iskoristiti za poboljšanje sopstvenog
posla?
Ako imate svoju firmu, restoran, hotel, lekarsku ili stomatološku
ordinaciju, kozmetički salon, dečiju igraonicu, šlep službu ili bilo koju drugu vrstu biznisa, postoji
višestruka korist od kreiranja Google My Business profila i u ovom tekstu
približićemo vam razloge zašto je Google Moje Preduzeće važno i daćemo vam
savete za bolju vidljivost na mreži.
Koje
koristi imaju mala preduzeća od Google Moje Preduzeće?
Korisnici obično pretražuju mrežu
više puta dnevno kako bi pronašli informacije koje su im potrebne.
Najpopularniji pretraživač vam pomaže da pronađete ono što vam treba, a
preduzećima je omogućio da budu istaknuta
prilikom pretrage: Google My Business.
Bez obzira da li je u pitanju
pretraga ili upit za mape, svakog dana se preko Google-a izvrši oko pet
milijardi pretraga. Onda pokušajte da zamislite koliko
će vam koristi doneti profil na Google i koliko to može da doprinese vašem
poslovanju.
Google
Moje Preduzeće je besplatno
Vaš GMB profil omogućava vašim
potencijalnim klijentima jednostavan pristup vašim podacima o firmi,
radnom vremenu, broju telefona, veb sajtu, galeriji slika, virtuelnoj turi i
drugim uputstvima samo sa jednim pritiskom na dugme – i to sve bez ikakvih
troškova.
Vaš besplatni GMB profil takođe pruža klijentima
pogled na vaše poslovanje tako što će pregledati ocene i komentare ostalih
korisnika.
Vidljivost
na Google pretraživaču i mapama
Jedna od najvećih koristi koje
možete imati od kreiranja vašeg profila na Google My Business je prva strana na
Google pretraživaču koju možete da zauzmete prilikom listanja rezultata
pretrage. GMB profili se pojavljuju na pretraživaču u polju za lokalni “3-pack”
i kod rezultata na Google mapama. Kada izvršite pretragu na Google, prva tri listinga
su obično rezervisana za Google oglase, poznati i kao “plaćeni oglasi po
kliku”.
Zatim, posle toga, kada idete na
dole, obično ćete videti listing za istaknute frime kao rezultat lokalne pretrage
(naziv “3-pack”), a nakon toga slede rezultati za organsku pretragu.
Informacije koje se pojavljuju o
vašoj kompaniji ili organizaciji u trodelnom paketu je vaš Google My Business
listing.
Iskoristite
maksimum
Ukoliko uspete da se vaš GMB profil
pojavljuje u Lokalnom 3-Pack-u, za pojmove pretraživanja koji su relevantni za
vaše poslovanje, prilikom listanja rezutata, onda ćete uspeti da iskoristite
maksimum iz svog online prisustva jer će vam se prihodi kroz povećan saobraćaj
ka vašem sajtu i pozivima, uvećati.
Prikazivanje u Lokalnom 3 paketu je besplatno.
Google My Business profil je najekonomičniji način, u poređenju sa plaćenim
adwords oglasima, ukoliko želite da prva strana Google pretraživača bude vaš
domet.
Google
Moje Preduzeće i bolja pozicija
Oglasi iznad Lokalnog 3-paketa nazivaju
se oglasi po kliku što znači da svaki put kada korisnik klikne na oglas,
oglašivač mora platiti određen iznos za taj klik. U zavisnosti od kategorije
preduzeća i konkurencije, neki oglašivači mogu potrošiti na desetine hiljade
dinara mesečno za plaćene AdWords kampanje kako bi došli do prve strane Google
pretraživača.
Međutim, sa dobro optimizovanim GMB
profilom, vaše preduzeće može se prikazati na prvoj strani Google pretrage bez
i jednog dinara.
Šta znači dobro optimizovan GMB
profil?
Znači
pravilnu upotrebu ključnih reči. Ključne reči su reči koje vaši klijenti i
kupci kucaju u pretragu. Prema tim ključnim rečima vaš GMB mora da bude
responzivan i da im se pojavi kao rezultat pretrage.
Kreiranje
i optimizacija vašeg Google Moje Preduzeće profila
GMB profil koji je optimizovan i
redovno ažuriran, šalje signale Google-u da je on relevantan za korisnike koji
traže vaše proizvode ili usluge tako da treba da ga prikaže u Lokalnom 3
paketu. Postoje jednostavni koraci koje možete preduzeti odmah da biste
optimizovali svoj GMB profil.
Pre nego što krenete sa isticanjem
vašeg poslovanja na mreži, morate naravno da kreirate svoj Google Moje
Preduzeće profil. U vaš pretraživač unesite Google My Business adresu
i kliknite na “Počni odmah”. Morate se prijaviti na vaš gmail nalog koji ćete u
isto vreme koristiti i za nalog na GMB. Otvoriće vam se strana na kojoj
započnjete sa unosom podataka o vašem preduzeću i to sa nazivom firme.
Potvrdite da se slažete sa uslovima korišćenja i nastavite sa unosom podataka o
vašem poslovanju.
Proverite
dobro informacije koje budete unosili
Kada budete unosili podatke o vašoj
firmi, proverite dobro sve informacije koje ste dali jer je jako bitno da one
budu tačne i ažurne. Dobro proverite vaše radno vreme, da li je kategorija pod
kojom ste stavili firmu odgovarajuća i da nema grešaka u drugim poljima za unos podataka.
Dugme call now omogućava klijentu da vas odmah kontaktira telefonom i na to
dugme 80% mušterija klikne sa olakšanjem jer su posle sekundu našli zaista ono
sto im je potrebno.
Unesite
slike vašeg preduzeća
Nakon što se uverite da su svi
unešeni podaci vašeg preduzeća tačni, započnite sa dodavanjem slika koje
potencijalnim korisnicima pomažu da tačno “vide” šta im nudite.
Obratite
pažnju na važnost komentara i kritika
Šta je jako važno za potencijalne
kupce? Online komentari i kritike.
Ako nemate nikakve recenzije, pokušajte da napravite strategiju za dobijanje
komentara od svojih klijenata. Ovi komentari će vam pomoći da se izdvojite od
drugih preduzeća u vašoj branši. Prilikom prikazivanja vaše kompanije na GMB
listingu, pored imena i adrese vaše firme u trodelnom paketu, istaknute su i
zvezdice koje su u stvari ocene vaših korisnika. Te ocene su jedna od
najvažnijih stvari koje potencijalni kupci gledaju prilikom donošenja odluke o
kupovini proizvoda ili usluga na Google Moje Preduzeće profilu.
Da biste imali odlične recenzije
morate da pružite vrhunsku uslugu i da se posvetite mušterijama jer ćete samo
na taj način imati besprekorne recenzije koje ce vam donositi još više posla.
Prikaz na Google mapi
Prikaz na mapi je instant prečica na
klik koja će dovesti mušterije pred vaša vrata, jer u trenutku kada im nešto
treba oni će se odmah odlučiti i za kupovinu ako je vaš GMB dobro optimizovan tekstom,
fotografijama i recenzijama.
GOOGLE
postovi
Postovi su efikasan način na koji
kompanije mogu promovisati svoje ponude, vesti, događaje, nove proizvode i
najave. Ove objave pojaviće se na Google pretragama i mapama. To će
preduzećima pružiti još bolje mogućnosti da ostanu u kontaktu sa potencijalnim
kupcima.
Google preporučuje da pre
objavljivanja razmotrite šta je to tačno čime želite da ohrabrite potencijalne
kupce da vas prate na mreži i posete u objektu. Da li želite da kažete
potencijalnim klijenata nešto o novom specijalitetu kuće? Da li želite da im
kažete nešto o specijalnoj akcijskoj prodaji? Da li želite da objavite nove
proizvode ili usluge koje krećete da pružate?
Kada delite neke informacije pomoću
Google objava, koristite fotografije visoke rezolucije koje će ojačati vašu
poruku. Naslov vašeg posta treba da opiše vašu promociju u samo četiri do pet
reči. Iako možete da koristite do 1.500 znakova da biste opisali svoju
promociju ili ponudu, pokušajte da ograničite dužinu na između 150-300 znakova.
Uverite se da vaša objava sadrži
poziv na akciju. On će privući korisnika da krene korak dalje, kao što su
“Kupite”, “Rezervišite online”, “Saznajte više”, “Pozovi odmah” ili “Posetite”.
Poruke
preko Google Moje Preduzeće
Google takođe nudi razmenu poruka
koja omogućava firmama da razgovaraju direktno sa korisnicima. Kroz ovu
funkciju, preduzeća će moći brzo da odgovore na pitanja i pomognu potencijalnim
korisnicima.
Google besplatni business sajt
Google vam u okviru usluge nudi i
mogućnost formiranja besplatnog poslovnog sajta, ukoliko ga nemate.
Da rezimiramo…
Google my business je besplatan alat
i ako mu posvetite dovoljno vremena – možete dobiti moćno sredstvo za
pridobijanje klijenata, bez obzira čime se bavite. Cilj Googla je da svako ko
postavi neko pitanje na njihovom
pretraživaču dobije upravo ono što mu je
potrebno, a na vama je da obezbedite online prisutnost i budete na klik od
korisnika.
Ovo možete uraditi i sami, prateći
naše smernice i savete. Ukoliko ipak nemate dovoljno vremena, otvaranje i
vođenje GMB profila možete prepustiti nama.