Online sokače: Kako da lansirate svoj biznis sa nula dinara...

26 May 2019

Kako da lansirate svoj biznis sa nula dinara...

...I kako vam  Google my Business u tome može pomoći


Ukoliko vam je potrebna neka usluga ili proizvod, gde ćete je prvo potražiti? Na Googlu, naravno. Vaši klijenti takođe. Ljudi više ne traže preporuke, jer taj proces zahteva određeno vreme, danas se odluke donose odmah i sada, brzim pregledom prve stranice Googla. Sa dobro optimizovanim Google my business profilom ste uvek na prvoj strani, čak iako nemate sajt. Google Moje Preduzeće (Google My Business - GMB) je besplatan i jednostavan alat za preduzeća koja žele da upravljaju svojim prisustvom na internetu preko Googla. Google uveliko razvija veštačku inteligenciju i svakog dana pretrage su sve više prilagođene korisnicima. Zašto to ne iskoristiti za poboljšanje sopstvenog posla?


Ako imate svoju firmu, restoran, hotel, lekarsku ili stomatološku ordinaciju, kozmetički salon, dečiju igraonicu, šlep službu  ili bilo koju drugu vrstu biznisa, postoji višestruka korist od kreiranja Google My Business profila i u ovom tekstu približićemo vam razloge zašto je Google Moje Preduzeće važno i daćemo vam savete za bolju vidljivost na mreži.
 

Koje koristi imaju mala preduzeća od Google Moje Preduzeće?


Korisnici obično pretražuju mrežu više puta dnevno kako bi pronašli informacije koje su im potrebne. Najpopularniji pretraživač vam pomaže da pronađete ono što vam treba, a preduzećima je omogućio da budu  istaknuta prilikom pretrage: Google My Business.

Bez obzira da li je u pitanju pretraga ili upit za mape, svakog dana se preko Google-a izvrši oko pet milijardi pretraga. Onda pokušajte da zamislite koliko će vam koristi doneti profil na Google i koliko to može da doprinese vašem poslovanju.

Google Moje Preduzeće je besplatno


Vaš GMB profil omogućava vašim potencijalnim klijentima jednostavan pristup vašim podacima o firmi,  radnom vremenu, broju telefona, veb sajtu, galeriji slika, virtuelnoj turi i drugim uputstvima samo sa jednim pritiskom na dugme – i to sve bez ikakvih troškova.
Vaš besplatni GMB profil takođe pruža klijentima pogled na vaše poslovanje tako što će pregledati ocene i komentare ostalih korisnika.

Vidljivost na Google pretraživaču i mapama


Jedna od najvećih koristi koje možete imati od kreiranja vašeg profila na Google My Business je prva strana na Google pretraživaču koju možete da zauzmete prilikom listanja rezultata pretrage. GMB profili se pojavljuju na pretraživaču u polju za lokalni “3-pack” i kod rezultata na Google mapama. Kada izvršite pretragu na Google, prva tri listinga su obično rezervisana za Google oglase, poznati i kao “plaćeni oglasi po kliku”.


Zatim, posle toga, kada idete na dole, obično ćete videti listing za  istaknute frime kao rezultat lokalne pretrage (naziv “3-pack”), a nakon toga slede rezultati za organsku pretragu.

Informacije koje se pojavljuju o vašoj kompaniji ili organizaciji u trodelnom paketu je vaš Google My Business listing.



Iskoristite maksimum


Ukoliko uspete da se vaš GMB profil pojavljuje u Lokalnom 3-Pack-u, za pojmove pretraživanja koji su relevantni za vaše poslovanje, prilikom listanja rezutata, onda ćete uspeti da iskoristite maksimum iz svog online prisustva jer će vam se prihodi kroz povećan saobraćaj ka vašem sajtu i pozivima, uvećati.

Prikazivanje u Lokalnom 3 paketu je besplatno. Google My Business profil je najekonomičniji način, u poređenju sa plaćenim adwords oglasima, ukoliko želite da prva strana Google pretraživača bude vaš domet.



Google Moje Preduzeće i bolja pozicija


Oglasi iznad Lokalnog 3-paketa nazivaju se oglasi po kliku što znači da svaki put kada korisnik klikne na oglas, oglašivač mora platiti određen iznos za taj klik. U zavisnosti od kategorije preduzeća i konkurencije, neki oglašivači mogu potrošiti na desetine hiljade dinara mesečno za plaćene AdWords kampanje kako bi došli do prve strane Google pretraživača.

Međutim, sa dobro optimizovanim GMB profilom, vaše preduzeće može se prikazati na prvoj strani Google pretrage bez i jednog dinara.








Šta znači dobro optimizovan GMB profil?
Znači pravilnu upotrebu ključnih reči. Ključne reči su reči koje vaši klijenti i kupci kucaju u pretragu. Prema tim ključnim rečima vaš GMB mora da bude responzivan i da im se pojavi kao rezultat pretrage.

Kreiranje i optimizacija vašeg Google Moje Preduzeće profila

GMB profil koji je optimizovan i redovno ažuriran, šalje signale Google-u da je on relevantan za korisnike koji traže vaše proizvode ili usluge tako da treba da ga prikaže u Lokalnom 3 paketu. Postoje jednostavni koraci koje možete preduzeti odmah da biste optimizovali svoj GMB profil.
Pre nego što krenete sa isticanjem vašeg poslovanja na mreži, morate naravno da kreirate svoj Google Moje Preduzeće profil. U vaš pretraživač unesite Google My Business adresu i kliknite na “Počni odmah”. Morate se prijaviti na vaš gmail nalog koji ćete u isto vreme koristiti i za nalog na GMB. Otvoriće vam se strana na kojoj započnjete sa unosom podataka o vašem preduzeću i to sa nazivom firme. Potvrdite da se slažete sa uslovima korišćenja i nastavite sa unosom podataka o vašem poslovanju.

Proverite dobro informacije koje budete unosili

Kada budete unosili podatke o vašoj firmi, proverite dobro sve informacije koje ste dali jer je jako bitno da one budu tačne i ažurne. Dobro proverite vaše radno vreme, da li je kategorija pod kojom ste stavili firmu odgovarajuća i da nema  grešaka u drugim poljima za unos podataka. Dugme call now omogućava klijentu da vas odmah kontaktira telefonom i na to dugme 80% mušterija klikne sa olakšanjem jer su posle sekundu našli zaista ono sto im je potrebno.

Unesite slike vašeg preduzeća


Nakon što se uverite da su svi unešeni podaci vašeg preduzeća tačni, započnite sa dodavanjem slika koje potencijalnim korisnicima pomažu da tačno “vide” šta im nudite.
Koristite visokokvalitetne slike vašeg preduzeća kako biste pomogli na najbolji mogući način vašem biznis online profilu. Unesite slike koje prikazuju unutrašnjost vašeg preduzeća, osoblja, enterijera, opremljenost radnog prostora, opremu, salu za sastanke, spoljašnost objekta i druge fotografije koje mogu pomoći klijentima da donesu odluku kada biraju koju firmu će izabrati putem GMB listinga.


Obratite pažnju na važnost komentara i kritika



Šta je jako važno za potencijalne kupce? Online komentari i kritike. Ako nemate nikakve recenzije, pokušajte da napravite strategiju za dobijanje komentara od svojih klijenata. Ovi komentari će vam pomoći da se izdvojite od drugih preduzeća u vašoj branši. Prilikom prikazivanja vaše kompanije na GMB listingu, pored imena i adrese vaše firme u trodelnom paketu, istaknute su i zvezdice koje su u stvari ocene vaših korisnika. Te ocene su jedna od najvažnijih stvari koje potencijalni kupci gledaju prilikom donošenja odluke o kupovini proizvoda ili usluga na Google Moje Preduzeće profilu.

Da biste imali odlične recenzije morate da pružite vrhunsku uslugu i da se posvetite mušterijama jer ćete samo na taj način imati besprekorne recenzije koje ce vam donositi još više posla.



Prikaz na Google mapi



Prikaz na mapi je instant prečica na klik koja će dovesti mušterije pred vaša vrata, jer u trenutku kada im nešto treba oni će se odmah odlučiti i za kupovinu ako je vaš GMB dobro optimizovan tekstom, fotografijama i recenzijama.
 
GOOGLE postovi

Postovi su efikasan način na koji kompanije mogu promovisati svoje ponude, vesti, događaje, nove proizvode i najave. Ove objave pojaviće se na Google pretragama i mapama.  To će preduzećima pružiti još bolje mogućnosti da ostanu u kontaktu sa potencijalnim kupcima.

Google preporučuje da pre objavljivanja razmotrite šta je to tačno čime želite da ohrabrite potencijalne kupce da vas prate na mreži i posete u objektu. Da li želite da kažete potencijalnim klijenata nešto o novom specijalitetu kuće? Da li želite da im kažete nešto o specijalnoj akcijskoj prodaji? Da li želite da objavite nove proizvode ili usluge koje krećete da pružate?







Kada delite neke informacije pomoću Google objava, koristite fotografije visoke rezolucije koje će ojačati vašu poruku. Naslov vašeg posta treba da opiše vašu promociju u samo četiri do pet reči. Iako možete da koristite do 1.500 znakova da biste opisali svoju promociju ili ponudu, pokušajte da ograničite dužinu na između 150-300 znakova.

Uverite se da vaša objava sadrži poziv na akciju. On će privući korisnika da krene korak dalje, kao što su “Kupite”, “Rezervišite online”, “Saznajte više”, “Pozovi odmah” ili “Posetite”.



Poruke preko Google Moje Preduzeće


Google takođe nudi razmenu poruka koja omogućava firmama da razgovaraju direktno sa korisnicima. Kroz ovu funkciju, preduzeća će moći brzo da odgovore na pitanja i pomognu potencijalnim korisnicima.



Google besplatni business sajt






Google vam u okviru usluge nudi i mogućnost formiranja besplatnog poslovnog sajta, ukoliko ga nemate. 


Da rezimiramo…


Google my business je besplatan alat i ako mu posvetite dovoljno vremena – možete dobiti moćno sredstvo za pridobijanje klijenata, bez obzira čime se bavite. Cilj Googla je da svako ko postavi neko pitanje na  njihovom pretraživaču  dobije upravo ono što mu je potrebno, a na vama je da obezbedite online prisutnost i budete na klik od korisnika.

Ovo možete uraditi i sami, prateći naše smernice i savete. Ukoliko ipak nemate dovoljno vremena, otvaranje i vođenje GMB profila možete prepustiti nama.