Kod kreiranja kampanje na
društvenim mrežama plasiramo reklame (objave, novosti, poziv na akciju) uskoj
ciljanoj publici, bez mnogo lutanja.
Uopšteno, izvući ću neke od
bitnijih stavki koje smatram da bi bile od koristi i koje bi doprinele
proširenju poslovanja:
- Dolaskom “silver” generacije na FB (penzioneri, godište koje je poslednje stiglo na društvene mreže) zaokružena je priča u advertajzingu i gotovo svi na društvenim mrežama su dostupni na klik svakom preduzentniku. Vaša ciljna grupa su parovi (m/ž) koji su npr. uoči 8. marta u vezi, vereni ili u braku. Dalje, u drugim prilikama, to su ljudi koji proslavljaju rođendane, godišnjice, punoletstva i prvu godinu svog deteta. To su sve podaci koji oni ostavljaju na Facebook-u, bilo da je javno objavljeno ili sakriveno od njihovih prijatelja na društvenim mrežama, FB te podatke zna.
- Svaki ugostiteljski objekat koji koristi društvene mreže mora da “isprati” sve kalendarski značajne datume, već sam napomenula 8. mart, ali imamo i Dan zaljubljenih, Novu godinu, reprizu Nove godine, Pravoslavnu Novu godinu, Mladence i slično a pošto se kod takvih događaja posvećuje velika pažnja menadžmenta pri organizaciji, naravno da želimo da dopremo do mnogo više ljudi koji bi bili zainteresovani da kupe Vašu uslugu. Ljudi najčešće i najbrže kupuju kada im rešavate neki problem, zato uvek treba objavljivati uoči datuma za koje tradicionalno očekujete veću posećenost, jer se diskretno namećete kao rešenje za taj, nazvaću ga problem, “Šta da radim/gde da idem za dan zaljubljenih”, npr.
- Ono što ja lično uvek preferiram kada mene targetiraju reklame jeste popust koji mi ponude uoči rođendana, to mi je zaista neodoljiv gest, i uvek ga iskoristim, bez obzira što nije neki značajniji popust, 5% ili 10%, jednostavno, u tome ima neke topline i, bez obzira što ja znam da targetiraju sve ljude po datumu rođenja, to prihvatim kao iskren i ličan poklon.
- Pored lokalne publike, koja je laka za dosegnuti, u ugostiteljstvu možete targetirati i posetioce i turiste koji se nalaze u gradu i blizini. Na taj način Vi pronalazite njih a oni prolaze kroz Vaša vrata.
- Marketing na društvenim mrežama je zaista zanemarljivo ulaganje, naročito ako radite na lokalu. Minimalna cena po danu je 1 evro, i to je zaista sve što je potrebno od ulaganja (naravno, nećete se reklamirati svih 365 dana godišnje).
Vaše prisustvo i poruka koju
prenosite kao ugostiteljski objekat na društvenim mrežama ima nekoliko glavnih
obeležja:
- Fotografije – mnogo atraktivnih fotografija iz vašeg menija koje plasirate vašoj publici, staviće Vas u njihovu podsvest i prva stvar koje će se setiti kada budu razmišljali o hrani i/ili restoranu biće “neodoljivo dekorisan oval sa specijalitetom”. Pretpostavljam da znate i za onu floskulu da “ljudi jedu očima”.
- Kratki video zapisi koji prenose atmosferu iz punog restorana ili muzika benda koji nastupa, ljudi vole da znaju da ih kod Vas očekuje zaista super provod! Obuzeće ih tzv. FOMO – fear of missing out J
- Koristite heštegove vezane za hranu. Tako ćete biti lakše prepoznatljiviji u Vašoj industriji (koja je veoma obimna, ali iskusno izabran hešteg Vas izdvaja). Za Fb su dovoljna do 3 heštega, Instagram do 12 heštegova.
- Olakšajte Vašim pratiocima da dođu do ponude koje nudite u restoranu – pre svake rezervacije ljudi vole da znaju šta im se sve nudi – meniju jeste mesto na Vašoj stranici, pored kontakt broja i adrese lokacije.
- Posetioci ostavljaju ocene na FB i Google business page – to Vas obavezuje na vrhunsku uslugu, ali po koji loš “rivju” nije zaista ništa strašno, čak je i poželjan jer daje neku dozu objektivnosti. Ljudi vole da čitaju tuđa iskustva i na osnovu tuđe priče lakše donose odluku da potroše svoj novac.
- Kontakti na društvenim mrežama su sasvim prirodan način komunikacije za klasičnog korisnika interneta, oni žele sve informacije odmah i sad, lakše mu je da komunicira pola sata putem messenger - a, umesto da pozove telefonom, i instant odgovor je ono što on očekuje.
- Ljudi obožavaju fotografije “iz bekstejdža” – fotografije osoblja iza kulisa, kako se zabavljaju dok rade, takvi postovi imaju neverovatan broj pregleda!
Nisam
odolela da ne napravim studiju slučaja za značajni datum koji je u
interesovanju svih ugostitelja - 8. mart, izabrala sam lokaciju Požarevac, sa
radijusom od 25 km van samog grada i selektovala sam parove koji su u vezi,
braku, vanbračnoj zajednici, vereni i slično. FB mi je ponudio 49.000 ljudi!
Koliko je zaista sjajno da
uoči takvog jednog događaja koji je apsolutno predvidiv što se tiče potrošačkih
navika ljudi dobijete bukvalno sve potencijalne kupce na tacni da im plasirate
ponudu koja se ne odbija, a koja bi Vas koštala samo 1 euro dnevno? Naravno,
neće svih 49.000 ljudi pohrliti u Vaš objekat, već oni koji su zaista imali
nameru da proslave taj datum, ili su bili neodlučni kako obeležiti taj praznik.
Mi im samo pomažemo da naprave izbor, kao što sam ranije navela, da “reše
problem”. To nije zaista problem u pravom smislu reči, ali okupira
njihovu pažnju i u kakofoniji različitih plasiranih informacija u društvu
stvara neodlučne kupce… koje treba inspirisati da donesu odluku u Vašu korist!
Sve ovo možete uraditi i sami,
uz malo vremena i istraživanja, ali takođe Vam Online Sokače može pomoći.
No comments:
Post a Comment